Regionálne značenie miestnych produktov je jednotné grafické označenie kvalitných výrobkov a služieb, ktoré sú vyrábané, resp. poskytované vo vymedzenom regióne a spĺňajú vopred stanovené kritériá.
Hlavné ciele regionálneho značenia miestnych produktov:
- podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb
- propagácia a podpora rozvoja regiónu
- podpora využívania miestnych zdrojov
- podpora uchovávania hodnôt, tradícií a jedinečností regiónu
Z uvedených dôvodov sa regionálne značenie zavádza v okolitých krajinách i na Slovensku ako jedna z účinných možností podpory miestnej ekonomiky.
Regionálne značenie miestnych produktov zaviedla na Slovensku nezisková organizácia Regionálne environmentálne centrum (REC) Slovensko v roku 2008 pre regióny Kysuce, Malé Karpaty a Záhorie. Od roku 2011 sa do aktivít regionálneho značenia produktov zapojili viaceré miestne akčné skupiny (MAS) na Slovensku, ktoré dodnes vytvorili (resp. oživili) osem regionálnych značiek miestnych produktov, a to Gemer-Malohont, Hont, Podpoľanie, Ponitrie, Malodunajsko-Galantsko, Karsticum, Kopanice a Záhorie.








Regionálna značka zaručuje, že označený produkt/služba:
- je jedinečný vo vzťahu k regiónu
- využíva tradičné postupy alebo miestne zdroje
- pochádza od miestneho výrobcu alebo poskytovateľa služby
- obsahuje podiel ručnej práce
Regionálna značka je určená predovšetkým pre:
- potraviny a poľnohospodárske produkty (mäso, mlieko, syry, víno, chlieb, zelenina a pod.)
- prírodné produkty (kvetiny, bylinky, huby, lesné ovocie, med, čaje a pod.)
- remeselné výrobky (tkané, kožené, textilné, drevené, hlinené, kovové, sklenené a pod.)
- ubytovacie a stravovacie služby
- zážitky (kultúrne podujatia, vzdelávacie aktivity a pod.)
O získanie značky “regionálny produkt GEMER-MALOHONT” sa môžu uchádzať právnické aj fyzické osoby, a to samostatne hospodáriaci roľníci, včelári, živnostníci, remeselníci, ľudoví umelci, firmy alebo organizácie so sídlom alebo prevádzkou v regióne Gemer-Malohont (viď územie pôsobnosti)
Miestni výrobcovia a poskytovatelia služieb získajú vďaka regionálnej značke a jej intenzívnej podpore predovšetkým jednotnú propagáciu svojich produktov, konkurenčnú výhodu a jednoznačnú identifikáciu výrobkov vo vzťahu k regiónu, ako aj priestor pre vzájomnú spoluprácu.